اجرای برکه
نوشته شده توسط : شهرزاد

اجرای برکه

اجرای برکه در محوطه سازی به خصوص زمانی که استخر وجود ندارد ایده ای هوشمندانه و جالب است. در محوطه سازی یکی از المان های اصلی افزودن آب است. چه به صورت استخر، آبنما یا برکه باشد. در اجرای برکه باید یک سری نکات مورد توجه قرار بگیرد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

 

طراحی فلاور باکس

محوطه سازی

طراحی فضای سبز

لاینر

آستر برکه یکی از مهم ترین قسمت های اجرای برکه است که وظیفه نگهداری آب را بر عهده دارد. اگر حتی یک پارگی کوچک در لاینر وجود داشته باشد، برکه شما ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاهی مقدار قابل توجهی آب از دست بدهد. مراقب آسترهای ارزان و بی کیفیت باشید. اینجا جایی برای کاهش هزینه نیست!

پمپ

هدف اصلی پمپ، هوا دهی آب و حفظ گردش مداوم آن در برکه شما است. این کار از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند و آب را برای گیاهان و ماهی های شما سالم تر می کند. پمپ ها کاملاً شناور هستند و می توان آنها را در فیلترهای اسکیمر قرار داد.

فیلتر

در اجرای برکه  فیلتر در کنار پمپ برای حذف سموم و آلاینده ها از آب کار می کند. فیلترهای بیولوژیکی از باکتری های مفید برای تمیز کردن آب استفاده می کنند. این باکتری ها به طور طبیعی روی پد های فیلتر رشد می کند و زباله های موجود در برکه را تجزیه می کند.

کفگیر

در حالی که فیلتر ها مواد آلی موجود در آب را حذف می کنند، اسکیمر زباله هایی را که روی سطح جمع می شوند حذف می کند. اگر این گرد و غبار و کثیفی انباشته شود، می تواند به بستری برای رشد پاتوژن های مضر تبدیل شود. کفگیر ها روشی نامحسوس و موثر برای جلوگیری از این مشکل هستند.

گیاهان

گیاهان نه تنها یک برکه را از نظر زیبایی شناسی جذاب تر می کنند، بلکه برای حفظ یک اکوسیستم سالم و متعادل ضروری هستند. گیاهان می توانند به طور طبیعی آب را فیلتر کنند، رشد جلبک ها را محدود کنند، درجه حرارت و سطح اکسیژن را تنظیم کنند و برای ماهی های شما سرپناهی ایجاد کنند.

ماهی

هیچ برکه ای بدون ماهی ها، ساکنان صمیمی آن کامل نیست. یکی از محبوب ترین انواع ماهی های برکه ای کوی است. ماهی کوی می تواند تا 50 سال عمر کند و می تواند برای غذا خوردن از دست شما آموزش ببیند.

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: